Μελιτην╬«ς Μ╬¼ξιμος: “η εκκοσμ╬»κευση και ο ζηλωτισμŽīς κατατρŽÄγουν το σŽÄμα της Εκκλησ╬»ας”

Μελιτην╬«ς Μ╬¼ξιμος: “η εκκοσμ╬»κευση και ο ζηλωτισμŽīς κατατρŽÄγουν το σŽÄμα της Εκκλησ╬»ας”

31 Μα╬Éου, 2020 Κλε╬»σιμο ΑπŽī ekklhsiastkaneathessalias
Spread the love

Σ╬«μερα, Κυριακ╬« των 318 Αγ╬»ων Πατ╬Łρων της Α’ Οικουμενικ╬«ς ΣυνŽīδου, ╬«ταν η πρŽÄτη Κυριακ╬« επαναλειτουργ╬»ας των Ι. ΝαŽÄν στη Γαλλ╬»α με τη συμμετοχ╬« πιστŽÄν. Της Αρχιερατικ╬«ς Θ. Λειτουργ╬»ας στον Ι. ΜητροπολιτικŽī ΝαŽī Αγ╬»ου Στεφ╬¼νου Παρισ╬»ων προεξ╬«ρχε ο Θεοφ. Επ╬»σκοπος Μελιτην╬«ς κ. Μ╬¼ξιμος. 

Οι πιστο╬» ακολοŽŹθησαν τις αυστηρ╬Łς οδηγ╬»ες της πολιτε╬»ας Žīσον αφορ╬¼ τα απαιτοŽŹμενα μ╬Łτρα προστασ╬»ας απŽī τον ιŽī covid-19.Ο Θεοφιλ╬Łστατος στο κ╬«ρυγμ╬¼ του αναφ╬Łρθηκε στην αν╬¼γκη της ενŽīτητας της Εκκλησ╬»ας, Žīπως αυτ╬« αναφ╬Łρεται απŽī τον ΙησοŽŹ ΧριστŽī στην Αρχιερατικ╬« Προσευχ╬« που ακοŽŹσαμε σ╬«μερα στην ευαγγελικ╬« περικοπ╬« απŽī το κατ╬¼ Ιω╬¼ννην Ευαγγ╬Łλιο. «Π╬¼τερ ß╝ģγιε, τ╬«ρησον αßĮÉτοßĮ║ς ß╝Éν τß┐Ę ßĮĆνŽīματ╬» σου ߊ¦ δ╬Łδωκ╬¼ς μοι, ß╝Ąνα ßĮ”σιν ß╝ōν καθßĮ╝ς ß╝Īμεß┐¢ς», τŽīνισε ο Επ╬»σκοπος Μελιτην╬«ς, αναλŽŹοντας στη συν╬Łχεια τις πολλαπλ╬Łς διαιρ╬Łσεις και σχ╬»σματα εν τη Εκκλησ╬»α στο π╬Łρασμα του χρŽīνου. Υπογρ╬¼μμισε Žīλα τα φαινŽīμενα ακροτ╬«των μ╬Łσα στην Εκκλησ╬»α που δημιουργοŽŹν πŽīλωση και διαιρ╬Łσεις. Χαρακτηριστικ╬¼ μεταξŽŹ ╬¼λλων ε╬»πε «η εκκοσμ╬»κευση και η ασ╬Łβεια προς την εκκλησιαστικ╬« παρ╬¼δοση απŽī τη μ╬»α και ο ╬¼κρατος ζηλωτισμŽīς και φανατισμŽīς απŽī την ╬¼λλη, κατατρŽÄγουν το σŽÄμα της Εκκλησ╬»ας δημιουργŽÄντας διχασμŽī. Στα πλα╬»σια της ╬Łκφρασης των προσωπικŽÄν μας πεποιθ╬«σεων ╬« ακŽīμα και μιας στ╬¼σης που στην πραγματικŽīτητα δεν μας εκφρ╬¼ζει, αλλ╬¼ εξυπηρετε╬» επικοινωνιακ╬¼ συμφ╬Łροντα, θυσι╬¼ζουμε την ψυχ╬« μας και προδ╬»δουμε τον ΚŽŹριο. Προδ╬»δουμε την ενŽīτητα της Εκκλησ╬»ας. ΑδυνατοŽŹμε να σταθοŽŹμε αντ╬¼ξιοι μαθητ╬Łς του ΧριστοŽŹ. ΠροτιμοŽŹμε την δια╬»ρεση προκειμ╬Łνου να εξυπηρετ╬«σουμε προσωπικ╬¼ συμφ╬Łροντα. Θα δŽÄσουμε λŽīγο στο ΘεŽī διŽīτι αγαπ╬¼με περισσŽīτερο τον εαυτŽī μας απŽī την Εκκλησ╬»α. Και τι ε╬»δους Χριστιανο╬» ε╬»μαστε Žīταν κŽīβουμε και ρ╬¼βουμε τα Ευαγγ╬Łλια στα μ╬Łτρα μας για να εξυπηρετοŽŹν τους σκοποŽŹς μας; Να μην ακοŽŹμε λοιπŽīν τις Σειρ╬«νες που επιδιŽÄκουν να μας αποσυντον╬»σουν πνευματικ╬¼ και να μας απομακρŽŹνουν απŽī το εκκλησιαστικŽī σŽÄμα. Αυτ╬Łς οι φων╬Łς που προσποιοŽŹνται Žīτι ε╬»ναι προοδευτικ╬Łς εν╬¼ντια στον συντηρητισμŽī, ╬« αυτ╬Łς οι φων╬Łς που παρουσι╬¼ζονται σαν παραδοσιακ╬Łς και αγ╬»ες και στρ╬Łφονται εν╬¼ντια σε Žīλους τους υπŽīλοιπους, ε╬»ναι οι φων╬Łς των δαιμŽīνων. Μας παρουσι╬¼ζονται με τον ωραιŽīτερο τρŽīπο ŽÄστε να μας γοητεŽŹσουν και να μας φανατ╬»σουν. ╬īμως να ε╬»μαστε β╬Łβαιοι Žīτι θα χαθοŽŹμε στο σκοτ╬¼δι ε╬¼ν υποπ╬Łσουμε σε σχ╬»σμα και κατ╬¼κριση. Δ╬»χως τον αδελφŽī δεν πρŽīκειται να εισοδεŽŹσουμε στον παρ╬¼δεισο. ΜŽīνοι μας δεν θα τα καταφ╬Łρουμε. Αυτ╬« την απολεσθε╬»σα ενŽīτητα θα πρ╬Łπει να αποζητοŽŹμε και να προσευχŽīμαστε νυχθημερŽīν να επ╬Łλθει. Και οι προσευχ╬Łς μας θα εισακουσθοŽŹν Žīταν γονατιστο╬» παρακαλοŽŹμε τον ΚŽŹριο. Στην προσευχ╬« και στην π╬»στη μας δεν υπ╬¼ρχει μετριŽīτητα και μ╬Łση οδŽīς αλλ╬¼ μŽīνον απŽīλυτη εμπιστοσŽŹνη στον ΘεŽī. Να μην μπερδεŽŹουμε λοιπŽīν την απŽīλυτη και ╬¼νευ Žīρων αφοσ╬»ωσ╬« μας στον ΘεŽī με την αγαπητικ╬« στ╬¼ση μας προς τον πλησ╬»ον, ιδια╬»τερα τον πεπλανημ╬Łνο που ╬Łχει αν╬¼γκη την αγ╬¼πη μας και Žīχι την κατ╬¼κρισ╬« μας και την υπεροψ╬»α μας».

          Αικατερ╬»νη Ιερατικ╬¼ ╬åμφια